04.06.2024
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Innowacje, które napędzają sklepy internetowe - eCommerce news no. 72

Z miesiąca na miesiąc sklepy internetowe i firmy działające na rynku eCommerce prześcigają się w tworzeniu coraz lepszych rozwiązań. Cyfrowe etykiety, sklepy internetowe w wirtualnej rzeczywistości, narzędzia oparte na sztucznej inteligencji to tylko przykłady rozwiązań, które niedawno wdrożyli liderzy branży e-handlu. Jeśli poszukujesz inspiracji? Koniecznie przeczytaj to wydanie Advoxowej Prasówki!

Sztuczna inteligencja wspiera także reCommerce

Pojęcie reCommerce na dobre zagościło w świecie sprzedaży online - kupujący coraz częściej sięgają po produkty z tzw. “drugiej ręki”. Rośnie także liczba osób, która amatorsko (sprzedając np. zalegające w szafie ubrania) lub profesjonalnie wystawia na sprzedaż używane produkty np. ubrania, elektronikę czy meble. W odpowiedzi na ten trend marketplace eBay ogłosił wprowadzenie nowej funkcji, która przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji ułatwi użytkownikom proces sprzedaży odzieży używanej.

“Resell on eBay” to rozwiązanie za pomocą, którego sprzedający będzie mógł wstępnie wypełnić ogłoszenie odpowiednimi informacjami po zeskanowaniu kodu QR na etykiecie produktu. Nowe narzędzie zostało opracowane przy współpracy z firmą Certilogo, specjalizującą się w identyfikacji i autentykacji produktów odzieżowych przy użyciu sztucznej inteligencji.

Po zeskanowaniu kodu QR za pomocą aplikacji eBay, użytkownik zostanie automatycznie przeniesiony do procesu weryfikacji autentyczności produktu przez system Certilogo. Gdy autentykacja zostanie potwierdzona, eBay automatycznie wypełni formularz sprzedażowy danego przedmiotu, uwzględniając istotne informacje, takie jak marka, rozmiar, kolor itp. Ten proces pozwala zaoszczędzić czas i wysiłek, które wcześniej były potrzebne do ręcznego wprowadzania danych.

Pierwszym detalicznym partnerem testującym tę funkcję będzie włoska marka Save The Duck. Planowane jest rozszerzenie usługi na inne firmy w przyszłości, co pozwoli jeszcze większej liczbie użytkowników eBay na łatwiejsze i bardziej wydajne korzystanie z platformy do sprzedaży odzieży używanej.

Co sądzisz o takim rodzaju automatyzacji? Więcej na ten temat przeczytasz pod tym linkiem.

Walmart Realm, czyli zakupy online w innym wymiarze

Co powiesz na zakupy online, które przeniosą cię na dziki zachód albo prosto do magicznego podwodnego świata? Kupujący w sieci sklepów Walmart nie muszą sobie tego wyobrażać, a mogą tego doświadczyć w ramach najnowszego projektu marki, czyli Walmart Realm.

Walmart Realm ro wirtualny świat, który pozwala kupować konsumentom cyfrowe odpowiedniki wybranych produktów sprzedawanych w sklepach sieci. Wybranie produktu w wirtualnym świecie przenosi produkt do koszyka klienta. Zakupu można dokonać już bezpośrednio w sklepie internetowym Walmart. To, co wyróżnia te rozwiązanie to jednak fakt, że klienci nie sięgają po produkty z wirtualnych półek a abstrakcyjnych scenerii. Walmart Realm wprowadza użytkownika w 3 różne doświadczenia zakupowe, czyli: podwodny ocean, dziki zachód oraz metaliczny świat przypominający kosmiczną scenerię.

Jednak doznania estetyczne to nie jedyne, co może zaskoczyć użytkowników Walmart Realm. Platforma wprowadza także elementy grywalizacji. Kupujący mogą odszukiwać znaki i wymieniać je na punkty, by zdobyć nagrody.

Walmart Realm to kolejna próba firmy dotarcia do młodego pokolenia klientów. W 2022 roku amerykański gigant stworzył sklep internetowy w metaverse w grze Roblox. Obecnie firma koncentruje się na rozwoju Walmart Realm - w lipcu 2024 roku platforma ma być rozszerzona o kolejne „witryny sklepowe” oraz współpracę z influencerami. Wirtualne światy będą cyklicznie zmieniać się, odzwierciedlając najnowsze trendy i nawiązując do różnych okresów w roku, na przykład świąt w grudniu.

Czy Walmart Realm to przyszłość eCommerce? Sprawdź, jak wygląda nowa zakupowa rzeczywistość tutaj.

Cyfrowe etykiety - eksperyment czy przyszłość wysyłek w eCommerce?

Logistyka cyrkularna to pojęcie, które coraz częściej pojawia się w kontekście rozmów o dostawach w eCommerce. W branży rośnie świadomość tego, że przy rosnącej popularności zakupów online potrzebne jest rozwiązanie zmniejszające nadmiar opakowań jednorazowego użytku. Te dążenia wspierają nowe przepisy, w tym dyrektywa Unii Europejskiej, która wyznacza nowe wymogi dla opakowań.

Na fali zmian firmy z branży e-handlu prześcigają się w tworzeniu rozwiązań, które będą bardziej ekologiczne i jednocześnie pozostaną wygodne dla klientów. Jedną z takich firm jest SwipBox, która niedawno zaprezentowała projekt cyfrowej etykiety dla przesyłek wielokrotnego użytku. Na czym polega jej działanie?

Cyfrowa etykieta Circuit zastępuje tradycyjne etykiety papierowe, eliminując potrzebę ich drukowania i utylizacji. Informacje o przesyłce są wyświetlane na elektronicznym ekranie, a dane aktualizowane w czasie rzeczywistym na każdym etapie łańcucha dostaw. To rozwiązanie oszczędza zasoby i ułatwia identyfikację oraz śledzenie paczek, co przekłada się na większą wydajność i mniejszą liczbę błędów.

Obecnie etykiety Circuit są testowane w Danii w ramach pilotażowego programu z udziałem drogerii internetowej BEAUTYCOS i dostawcy usług logistycznych dao.

Firma SwipBox wierzy, że cyfrowe etykiety to przełom w branży eCommerce. Co Ty o tym sądzisz? Więcej informacji o projekcie znajdziesz tutaj.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość