23.04.2024
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Z jakimi wyzwaniami mierzą się sklepy internetowe? eCommerce news no. 69

Branża eCommerce stale ewoluuje, lecz wciąż istnieje wiele obszarów, które wymagają udoskonalenia. Okazuje się, że polskie sklepy internetowe nadal potrzebują usprawnić procesy personalizacji, podczas gdy branża globalnie musi stawić czoła wyzwaniom związanym z ochroną środowiska. O tych właśnie wyzwaniach oraz próbach ich pokonania piszemy w 69. numerze Advoxowej Prasówki. Przeczytaj, by poznać najnowsze wiadomości ze świata e-handlu!

Wysyłka zamówień bez dodatkowego opakowania - czy to możliwe?

Mimo licznych korzyści płynących z zakupów online coraz częściej podkreśla się, że ta branża coraz negatywnej wpływa na środowisko. Nadmierna liczba opakowań, duża emisja CO2 i inne zanieczyszczenia generowane podczas transportu to najczęściej podnoszone wady. Dlatego też eCommerce wprowadza konsekwentnie zmiany mające na celu promowanie zrównoważonego rozwoju.

Jednym z głównych graczy w walce z tym problemem jest Amazon, największy na świecie marketplace, który codziennie wysyła nawet 1,6 miliona przesyłek. Od kilku lat firma zmniejsza wielkość wysyłanych przesyłek, stosując opakowania nadające się do recyklingu oraz torby papierowe. Co więcej, marketplace posunął się o krok dalej i coraz częściej wysyła paczki bez żadnego dodatkowego kartonu. Jeśli oryginalne opakowanie produktu jest wystarczająco wytrzymałe i nie wymaga dodatkowej ochrony, produkt jest wysyłany jedynie z naklejką wysyłkową. Taki sposób pakowania prowadzi do znacznej redukcji odpadów (w tym nadmiaru kartonów i wypełniaczy) oraz zmniejszenia emisji CO2. Ponadto przekłada się to także na zmniejszenie pustej przestrzeni w transporcie, co pozwala zoptymalizować procesy logistyczne.

Co jednak w przypadku konieczności dodatkowego zabezpieczenia produktu? Wówczas stosowane są opakowania papierowe, które można łatwo poddać recyklingowi wraz z odpadami domowymi klientów.

Czy Amazon rozpocznie rewolucję w podejściu do pakowania zamówień online? Więcej o działaniach firmy przeczytasz tutaj.

Polskie sklepy internetowe nie radzą sobie z personalizacją

Mimo że Polska zajmuje czołową pozycję w Europie pod względem digitalizacji sprzedaży i tworzenia omnikanałowych doświadczeń, oczekiwania polskich konsumentów nadal nie są w pełni zaspokojone, zwłaszcza jeśli chodzi o personalizację. Według badań przeprowadzonych przez Adyen Retail Report aż 65% kupujących oczekuje od sprzedawców większej personalizacji oferty.

Czego jeszcze oczekują Polacy podczas zakupów online? Zgodnie z publikacją kupujący doceniają:

  • skrócenie procesu składania zamówienia dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii,
  • łatwych zwrotów towarów, zwłaszcza możliwość zwrotu w sklepie stacjonarnym,
  • swobodnego poruszania się między kanałami online i offline (omnichannel),
  • szybkiej finalizacji płatności.

Badanie firmy Ayden Retail jest przeprowadzane rokrocznie. W badaniu biorą udział nie tylko polscy konsumenci, ale także przedstawiciele innych krajów np. Wielkiej Brytanii, Japonii, Francji, USA, Brazylii, Portugalii. Zapoznaj się z innymi publikacjami firmy.

Internauci spędzają najwięcej czasu na zakupach?

Jeśli śledzisz regularnie branżowe publikacje, prawdopodobnie słyszałeś o badaniu publikowanym cyklicznie przez bank Santander pod nazwą "Polaków Portal Własny". Najnowsze wydanie raportu "Polacy w sieci" skupia się głównie na analizie sposobów, w jakie Polacy spędzają czas w internecie.

Okazuje się, że Polacy średnio poświęcają od 1 do 4 godzin wolnego czasu na przeglądanie sieci. Jak go wykorzystują? Do najpopularniejszych aktywności należą m.in.: sprawdzanie wiadomości (64%), rozrywka (w tym oglądanie filmów i słuchanie muzyki - 57%), a także zakupy online (47%). Duża część internautów (25%) poświęca również czas na poszukiwanie rabatów, promocji i wyprzedaży. Co więcej, 6 na 10 ankietowanych zauważyło, że dokonuje zakupów online częściej niż w latach poprzednich.

Chcesz wiedzieć więcej o przyzwyczajeniach internautów? Więcej szczegółów z raportu przeczytasz tutaj.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość