Wiosenne przebudzenie nie mogło ominąć także branży eCommerce! Wraz z nadejściem nowej pory roku w świecie handlu internetowego zaobserwować można szereg zmian - od ewolucji przyzwyczajeń zakupowych konsumentów, poprzez nowe ścieżki rozwoju dla branży B2B, aż po innowacyjne narzędzia personalizacji doświadczeń zakupowych. Najnowsze wieści z branży prezentujemy w 68. wydaniu Prasówki - krótko i zwięźle, czyli tak, abyś mógł szybko nadrobić zaległości i być na bieżąco. Przeczytaj i wkrocz w kolejny sezon eCommerce’owej rzeczywistości!
Z pomocą smartfona, z dowolnego miejsca i nawet kilka razy w tygodniu - tak można opisać sposób, w jaki coraz częściej Polacy dokonują zakupów online. To podejście jest szczególnie charakterystyczne dla młodego pokolenia (m.in. Generacji Z, czyli osób urodzonych między 1996 a 2015 rokiem). Badaniem nowych nawyków zakupowych Polaków zajął się serwis OLX.pl. Z wyników raportu przygotowanego przez tę firmę wynika, że:
Czy Twój sklep internetowy nadąża za zmianami w zachowaniu konsumentów? Więcej wniosków z raportu OLX znajdziesz tutaj.
Sprzedaż online B2B (bussines-to-bussines), czyli transakcje między przedsiębiorstwami, stopniowo przewyższają sprzedaż konsumencką w sektorze B2C (business-to-customer). Według raportu pt.: “B2B Checkout Report 2024” przeprowadzonego przez firmę Billie, oferującą system płatności odroczonych dla przedsiębiorstw, rynek B2B w Europie może osiągnąć wartość przewyższającą nawet 1,7 biliona dolarów do 2025 roku.
Mimo dynamicznego rozwoju sektora B2B raport wskazuje, że przedsiębiorcy wciąż nie wykorzystują w pełni możliwości oferowanych przez sprzedaż online. Jakie wnioski można wyciągnąć z analizy tego opracowania?
Pełny raport znajdziesz pod tym linkiem. Jakie jeszcze szanse dla rozwoju rynku B2B online dostrzegasz?
Według danych dostarczonych przez Google, użytkownicy tej wyszukiwarki dokonują zakupów ponad miliard razy dziennie, wybierając spośród imponującej liczby ponad 45 miliardów dostępnych produktów. Wybór spośród tak rozbudowanej oferty może być czasochłonny, a nawet frustrujący. Aby umożliwić klientom szybki dostęp do produktów najlepiej dopasowanych do ich preferencji, firma wprowadziła nową usługę personalizacji wyszukiwań. Na czym dokładnie ona polega?
Nowa funkcja opiera swoje działanie na algorytmach sztucznej inteligencji oraz danych gromadzonych bezpośrednio od użytkowników. Jej działanie obecnie skupia się przede wszystkim na rekomendowaniu produktów z kategorii “moda, ubrania i dodatki”. Kupujący korzystający z wyszukiwarki będzie mógł skorzystać z sekcji "zalecenia dotyczące stylu" (z ang. style recommendations), w której będzie mógł wybrać produkty najlepiej odpowiadające jego preferencjom. Mechanizm działania jest prosty i przypomina znane już z innych aplikacji (np. z popularnych aplikacji randkowych) rozwiązania - podczas przeglądania produktów użytkownik może przesuwać w prawo te, które mu się podobają, a w lewo te, które nie pasują do jego stylu (a jeśli klient nie ma zdania na temat danego produktu, może go po prostu pominąć).
Po zakończeniu oceny Google wyświetli spersonalizowane rekomendacje produktów oraz zapamięta wyniki, aby wykorzystać je w przyszłych wyszukiwaniach. Aktualnie tę funkcję mogą testować jedynie mieszkańcy niektórych stanów USA, jednak firma planuje rozszerzyć jej dostępność na więcej krajów. Co myślisz o takim podejściu do personalizacji zakupów online? Więcej o usłudze Google przeczytasz tutaj.