eCommerce

Elektra LT - impuls do sukcesu
w międzynarodowej sprzedaży
B2B oraz B2C

4 rynki zagraniczne, 2 typy klientów (B2B i B2C) i 1 platforma, która odpowiada na złożone potrzeby wszystkich kupujących, zapewniając skuteczne zarządzanie sprzedażą. To właśnie efekty naszej współpracy z Elektra LT. Sprawdź szczegóły tego projektu!

Zakres prac

Development B2B&B2C

Cechy szczególne

PWA

Branża

Elektryczna

Rok wdrożenia

2024

Gdy Elektra LT, czołowy gracz w branży elektrycznej na Litwie podjął strategiczną decyzję o ekspansji na rynki zagraniczne, zwrócił się do nas z wyjątkowym wyzwaniem. Zadanie obejmowało wdrożenie platformy, która dopasuje się do różnych potrzeb klientów B2C i B2B na wielu rynkach. Udało nam się osiągnąć zamierzone efekty dzięki połączeniu technologii PWA, naszego customowego designu oraz indywidualnego podejścia do klienta. Poznaj projekt od początku do końca!

Postawione cele:

  • dostosowanie platformy do specyfiki branży B2B i B2C,
  • wsparcie międzynarodowej sprzedaży,
  • dopasowanie doświadczeń zakupowych do potrzeb niszowej branży.

Rozumiejąc niszę - prezentacja produktów
w zgodzie z potrzebami branży

Sprzedaż produktów elektrycznych stanowi szczególną niszę, wymagającą zrozumienia jej specyfiki. Dlatego jednym z pierwszych kroków nad projektem była analiza branży i oczekiwań klientów Elektra LT. Na tej podstawie opracowaliśmy dedykowane rozwiązania, umożliwiające swobodną konfigurację produktów.

Jednym z kluczowych elementów dla kupujących okazała się możliwość zakupu kabli o dowolnej długości - zarówno kliku metrów dla użytkowników B2C, jak i hurtowych ilości dla klientów B2B. Aby to zapewnić należało uwzględnić, że w przypadku zamówień na skalę hurtową kable wymagają nawinięcia na szpulę dla ułatwienia transportu. System automatycznie uwzględnia ten fakt i dodaje odpowiednią szpulę do koszyka klienta, uwzględniając przy tym jej koszt (jeśli jest przewidziany).

Dzięki niestandardowym możliwościom konfiguracji udało nam się także rozwiązać inny problem. Dotychczas zamówienia realizowane zgodnie z wytycznymi klienta (odpowiednie długości kabli) generowały niewykorzystany materiał (ścinki o niestandardowej długości np. 3m), powodując straty na produkcie . Mając to na uwadze, wprowadziliśmy funkcję, dzięki której klient na karcie produktu widzi dostępne wcześniej ucięte długości i przypisaną im indywidualną cenę (często korzystniejszą niż standardowa). Dzięki temu kupujący może zaoszczędzić, a sklep efektywnie wykorzystuje zasoby produktowe.

Ponadto, wprowadziliśmy również szereg innych usprawnień, mających na celu poprawę doświadczeń klientów końcowych. Są to m.in.:

01. Inteligentna wyszukiwarka

wyszukiwarka oparta na ElasticSearch ułatwia szybkie znalezienie produktów

02. Koszyk zakupowy

łatwe uzupełnienie produktów w koszyku na podstawie pliku CSV/XML lub numeru SKU

03. Rozbudowana karta produktu

możliwość sprawdzenia dostępności produktów i daty przewidywanej dostawy

04. Dostawy

dopasowanie możliwych form dostawy w zależności od gabarytu zamówionego towaru

05. Moduł RMA

usprawniony proces zgłaszania zwrotów i reklamacji z wykorzystaniem formularzy

06. Zgodność z przepisami

pełna zgodność z przepisami (m.in.Omnibus, RODO) i wytycznymi dot. plików cookies

B2B & B2C - odmienne podejście do sprzedaży & ta sama jakość

Elektra LT dostarcza swoje produkty zarówno dla kontrahentów biznesowych (B2B), jak i do konsumentów kupujących na własne potrzeby (B2C). Zapewnienie skutecznej sprzedaży w obu tych segmentach jednocześnie wymagało dopasowania platformy do ich zróżnicowanych potrzeb. Jak zintegrowaliśmy te różnorodne potrzeby klientów?

Dla klientów B2C skupiliśmy się na stworzeniu wyjątkowych doświadczeń tak, aby mogli szybko i wygodnie zakupić produkty. Zadbaliśmy o intuicyjne funkcje wyszukiwania, łatwą nawigację i inne istotne elementy jak np. prosty checkout czy możliwość porównywania produktów.

Z dbałością o kontakty biznesowe - dedykowane rozwiązania B2B

W przypadku B2B wzięliśmy pod uwagę złożoność relacji biznesowych i możliwość negocjowania indywidualnych warunków zakupów. Wszystkie dedykowane opcje B2B są dostępne po zalogowaniu na konto biznesowe. Wtedy użytkownik ma dostęp nie tylko do spersonalizowanych cen produktów, ale także do spersonalizowanych funkcji, takich jak:

  • Możliwość zarządzania uprawnieniami - właściciel konta może przyznawać innym pracownikom uprawnienia w różnym zakresie
  • Rozbudowane metody płatności - dedykowane opcje, takie jak kredyt kupiecki, z wizualnymi limitami wyświetlanymi w widocznym miejscu na koncie klienta
  • Personalizowane powiadomienia - kontrahenci otrzymują powiadomienia o zbliżających się płatnościach oraz przekroczeniu limitów kupieckich
  • Automatyczne generowanie faktur - możliwość generowania faktur bezpośrednio z systemu ERP

eCommerce do potęgi 4 - efektywna sprzedaż zagraniczna na 4 rynkach

Rozszerzenie sprzedaży na cztery różne rynki - Litwę, Łotwę, Polskę i Szwecję - to kolejny etap pracy nad projektem. Zrealizowaliśmy go, korzystając z funkcji multistore oferowanej przez Adobe Commerce (dawniej Magento). Dzięki temu, właściciel może łatwo zarządzać wszystkimi wersjami sklepu internetowego z poziomu jednego panelu administracyjnego.

Multistore dodatkowo zapewnia opcje przewalutowania cen oraz umożliwia personalizację doświadczeń zakupowych klientów na różnych rynkach poprzez dostosowywanie m.in.: treści czy strategii cenowej do lokalnych wymagań i preferencji. Wszystko to w połączeniu z analizą i monitoringiem wyników, który umożliwia podejmowanie bardziej trafnych decyzji biznesowych i przybliża do międzynarodowego sukcesu.

Dodatkowe integracje:

  • Marketing automation - moduł SALESmanago dostosowany do indywidualnych potrzeb
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem - synchronizacja danych w ramach integracji z ERP
  • Metody płatności - dopasowanie do preferencji lokalnych rynków i poszczególnych kontrahentów (np. kevin. payments)

Masz jakiś pomysł?

Wprowadźmy go w życie! Napisz do nas