4 rynki zagraniczne, 2 typy klientów (B2B i B2C) i 1 platforma, która odpowiada na złożone potrzeby wszystkich kupujących, zapewniając skuteczne zarządzanie sprzedażą. To właśnie efekty naszej współpracy z Elektra LT. Sprawdź szczegóły tego projektu!
Development B2B&B2C
PWA
Elektryczna
2024
Gdy Elektra LT, czołowy gracz w branży elektrycznej na Litwie podjął strategiczną decyzję o ekspansji na rynki zagraniczne, zwrócił się do nas z wyjątkowym wyzwaniem. Zadanie obejmowało wdrożenie platformy, która dopasuje się do różnych potrzeb klientów B2C i B2B na wielu rynkach. Udało nam się osiągnąć zamierzone efekty dzięki połączeniu technologii PWA, naszego customowego designu oraz indywidualnego podejścia do klienta. Poznaj projekt od początku do końca!
Sprzedaż produktów elektrycznych stanowi szczególną niszę, wymagającą zrozumienia jej specyfiki. Dlatego jednym z pierwszych kroków nad projektem była analiza branży i oczekiwań klientów Elektra LT. Na tej podstawie opracowaliśmy dedykowane rozwiązania, umożliwiające swobodną konfigurację produktów.
Jednym z kluczowych elementów dla kupujących okazała się możliwość zakupu kabli o dowolnej długości - zarówno kliku metrów dla użytkowników B2C, jak i hurtowych ilości dla klientów B2B. Aby to zapewnić należało uwzględnić, że w przypadku zamówień na skalę hurtową kable wymagają nawinięcia na szpulę dla ułatwienia transportu. System automatycznie uwzględnia ten fakt i dodaje odpowiednią szpulę do koszyka klienta, uwzględniając przy tym jej koszt (jeśli jest przewidziany).
Dzięki niestandardowym możliwościom konfiguracji udało nam się także rozwiązać inny problem. Dotychczas zamówienia realizowane zgodnie z wytycznymi klienta (odpowiednie długości kabli) generowały niewykorzystany materiał (ścinki o niestandardowej długości np. 3m), powodując straty na produkcie . Mając to na uwadze, wprowadziliśmy funkcję, dzięki której klient na karcie produktu widzi dostępne wcześniej ucięte długości i przypisaną im indywidualną cenę (często korzystniejszą niż standardowa). Dzięki temu kupujący może zaoszczędzić, a sklep efektywnie wykorzystuje zasoby produktowe.
Ponadto, wprowadziliśmy również szereg innych usprawnień, mających na celu poprawę doświadczeń klientów końcowych. Są to m.in.:
wyszukiwarka oparta na ElasticSearch ułatwia szybkie znalezienie produktów
łatwe uzupełnienie produktów w koszyku na podstawie pliku CSV/XML lub numeru SKU
możliwość sprawdzenia dostępności produktów i daty przewidywanej dostawy
dopasowanie możliwych form dostawy w zależności od gabarytu zamówionego towaru
usprawniony proces zgłaszania zwrotów i reklamacji z wykorzystaniem formularzy
pełna zgodność z przepisami (m.in.Omnibus, RODO) i wytycznymi dot. plików cookies
Elektra LT dostarcza swoje produkty zarówno dla kontrahentów biznesowych (B2B), jak i do konsumentów kupujących na własne potrzeby (B2C). Zapewnienie skutecznej sprzedaży w obu tych segmentach jednocześnie wymagało dopasowania platformy do ich zróżnicowanych potrzeb. Jak zintegrowaliśmy te różnorodne potrzeby klientów?
Dla klientów B2C skupiliśmy się na stworzeniu wyjątkowych doświadczeń tak, aby mogli szybko i wygodnie zakupić produkty. Zadbaliśmy o intuicyjne funkcje wyszukiwania, łatwą nawigację i inne istotne elementy jak np. prosty checkout czy możliwość porównywania produktów.
W przypadku B2B wzięliśmy pod uwagę złożoność relacji biznesowych i możliwość negocjowania indywidualnych warunków zakupów. Wszystkie dedykowane opcje B2B są dostępne po zalogowaniu na konto biznesowe. Wtedy użytkownik ma dostęp nie tylko do spersonalizowanych cen produktów, ale także do spersonalizowanych funkcji, takich jak:
Rozszerzenie sprzedaży na cztery różne rynki - Litwę, Łotwę, Polskę i Szwecję - to kolejny etap pracy nad projektem. Zrealizowaliśmy go, korzystając z funkcji multistore oferowanej przez Adobe Commerce (dawniej Magento). Dzięki temu, właściciel może łatwo zarządzać wszystkimi wersjami sklepu internetowego z poziomu jednego panelu administracyjnego.
Multistore dodatkowo zapewnia opcje przewalutowania cen oraz umożliwia personalizację doświadczeń zakupowych klientów na różnych rynkach poprzez dostosowywanie m.in.: treści czy strategii cenowej do lokalnych wymagań i preferencji. Wszystko to w połączeniu z analizą i monitoringiem wyników, który umożliwia podejmowanie bardziej trafnych decyzji biznesowych i przybliża do międzynarodowego sukcesu.
Dodatkowe integracje:
Wprowadźmy go w życie! Napisz do nas