W Państwa ręce oddajemy już drugą część naszego raportu dotyczącego zwyczajów e-zakupowych Polaków w 2021 roku.
W tej części przyglądamy się bliżej czynnikom mającym wpływ na nasze decyzje e-zakupowe. Analizujemy również, skąd czerpiemy informacje o najnowszych promocjach i ofercie ulubionych sklepów internetowych. Czy przy dokonywaniu zakupów przywiązujemy wagę do recenzji produktów innych kupujących? Czy ufamy reklamom produktów w Internecie? W badaniu skupiliśmy się także na innym ważnym zagadnieniu - udziale w Black Friday.
Kwestie te są szczególnie związane z sytuacją pandemiczną. Niepewność co do funkcjonowania sklepów stacjonarnych, przeniesienie dużej części ruchu sprzedażowego do sfery online, zwłaszcza w czasie święta największych promocji - wszystko to ma ogromny wpływ na wybory konsumentów. Rafał Gadomski, CEO Advox Studio podkreśla jednak, że niezależnie od przygotowania firm na funkcjonowanie w trudnych i wciąż zmieniających się okolicznościach pandemicznych, konieczne jest zadbanie o podstawy, które w natłoku obowiązków często umykają. “Jedno jest pewne - nawet najlepsza strategia marketingowa nie zadziała bez podstawy, jaką jest dobrze działająca platforma eCommerce. Przed rozpoczęciem opracowywania strategii promocji, ustalania wysokości rabatów oraz typowania produktów warto więc zacząć od priorytetu – optymalizacji strony” - pisze w drugiej części raportu.
Zapraszamy do lektury!
Pierwsza część raportu dostępna jest pod tym linkiem.