Z początkiem miesiąca warto odpowiedzieć sobie na jedno pytanie: “czy jestem na bieżąco ze wszystkimi wiadomościami z branży eCommerce”? Jeśli nie czujesz się w pełni pewnie, by odpowiedzieć twierdząco - przeczytaj 74. wydanie Prasówki pełne newsów o e-handlu.
W tej edycji znajdziesz informacje o rozwoju doświadczeń wielokanałowych, zwiększającym się bezpieczeństwie transakcji online oraz podsumowanie nawyków e-zakupowych Polaków. Przeczytaj więcej i przygotuj się na nowy miesiąc!
Ile przeciętny Polak wydaje na zakupy online miesięcznie? Jaki wpływ na podejmowane wybory ma inflacja? Co powstrzymuje niektórych przed złożeniem zamówienia w e-sklepach? To niektóre z pytań, na które odpowiedziała agencja Samoseo w raporcie pt. “Nawyki e-zakupowe Polaków”.
Co dokładnie wynika z raportu?
Raport zwraca także uwagę na to, że pomimo wzrostu poziomu cyberbezpieczeństwa i rosnącej świadomości społeczeństwa w tym zakresie, wciąż co trzeci Polak staje się ofiarą internetowych oszustw.
Z pełnym raportem możesz zapoznać się tutaj. Jakie jeszcze wnioski przykuły Twoją uwagę?
Największe marketplace'y, które zrzeszają tysiące sprzedających, wciąż muszą zmagać się z oszustami próbującymi dokonać przestępstw za pośrednictwem tych platform. W 2020 roku liczba prób założenia fałszywego konta na Amazon wyniosła 6 milionów, natomiast w 2023 roku liczba ta spadła do 700 tysięcy. Jakie kroki podejmuje Amazon, by jeszcze bardziej ograniczyć ten proceder?
Amazon korzysta z algorytmów AI, które weryfikują strony produktowe (zarówno nowe, jak i modyfikowane) w poszukiwaniu potencjalnych nadużyć. W przypadku próby sprzedaży podrobionych produktów algorytm porównuje słowa kluczowe, teksty oraz logotypy z zastrzeżonymi znakami towarowymi. Algorytmy są również wykorzystywane przy weryfikacji nowych sprzedawców do wykrywania sfałszowanych dokumentów - zaawansowana analiza zdjęć i wideo pomaga potwierdzić autentyczność dokumentów tożsamości i ich zgodność z osobą ubiegającą się o możliwość sprzedaży. Systemy analizują również wiele innych danych, w tym sygnały behawioralne i powiązania z wykrytymi wcześniej nieuczciwymi podmiotami, rozpoznając w ten sposób zagrożenia i zapobiegając ich wystąpieniu w przyszłości.
Z tzw. “podróbkami” walczy także polski marketplace Allegro. Platforma wprowadziła niedawno nowy regulamin, który zawiera “Warunki Ochrony Marek”. Każdy sprzedawca będzie musiał potwierdzić nowe ustalenia do 2 września 2024 roku. Zgodnie z nowymi wytycznymi, sprzedający markowe produkty będą musieli potwierdzić prawo do ich sprzedaży. W przypadku zgłoszenia naruszenia, platforma może nałożyć na sprzedawcę karę umowną w wysokości 2500 złotych oraz zablokować możliwość wystawiania kolejnych ofert z tymi produktami.
Co sądzisz o tych sposobach przeciwdziałania oszustwom? Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz pod tym linkiem.
Omnichannel to nie tylko trend – potrzeba integracji doświadczeń zakupowych w wielu kanałach jest wyraźnie widoczna w zachowaniach konsumentów, szczególnie gdy analizujemy połączenie zakupów stacjonarnych w galeriach handlowych z eCommerce. Świadczą o tym wyniki raportu „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” (zrealizowanego przez agencję GFK), według którego około 60% klientów odwiedzających centra handlowe deklaruje podejmowanie również działań wielokanałowych.
Do najczęstszych zachowań omnichannel należą:
Transakcje z wykorzystaniem rozwiązań omnichannel stanowią 16% wartości wszystkich wydatków klientów w centrach handlowych. Jak myślisz, czy ta liczba będzie się zwiększać? Więcej o tym sposobie sprzedaży przeczytasz tutaj.