06.10.2023
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Ile kosztuje Magento, czyli od czego zależy cena sklepu internetowego na platformie Adobe Commerce?

Magento, a właściwie Adobe Commerce to jedna z najbardziej elastycznych i wydajnych platform eCommerce dostępnych na rynku. Od kilku lat zajmuje czołową pozycję w raporcie Gartnera zatytułowanym "Magic Quadrant for Digital Commerce". Co odpowiada za popularność platformy Magento i sprawia, że sięgają po nią liderzy w różnych branżach (m.in.: Nike, Ford, T-Mobile czy Coca-Cola)? Przede wszystkim silnik udostępniany przez Adobe dostosowywuje się do różnorodnych potrzeb biznesowych. Dzięki temu może sprostać skomplikowanym wymaganiom i potrzebom przedsiębiorców działających w branży e-handlu. Elastyczność Magento w dużej mierze może wpływać także na koszt wdrożenia platformy. Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania takie jak: “Ile kosztuje Magento?” lub “Czy warto zainwestować w Adobe Commerce?” - ten artykuł pomoże Ci rozwiać wątpliwości w tym temacie.

Jak wygląda profesjonalna wycena platformy Magento?

Wybierając konkretny silnik dla swojego sklepu internetowego, musisz mieć na uwadze, że decydujesz się na fundamenty, które pozwolą Ci zbudować sklep internetowy. Dopiero na kolejny etapie, możesz dostosować oprogramowanie do swoich potrzeb, wybierając spośród różnych opcji personalizacji, dodatkowych wtyczek oraz funkcjonalności. Właśnie te czynniki wpływają na ostateczny koszt wdrożenia. W zależności od poziomu skomplikowania projektu liczba godzin programistycznych (a także godzin pracy Project Managera, testów, grafików) w przypadku projektu B2C wynosi minimum 700. Natomiast w przypadku platformy B2B widełki zaczynają się od 1300 godzin.

Należy mieć na uwadze, że podane kwoty to jedynie widełki. Sposób wyceny projektu Magento może znacząco się różnić w zależności od indywidualnych praktyk każdego software house’u. Na ostateczną wycenę wpływa nie tylko liczba godzin developerskich potrzebna do wykonania projektu, ale także inne czynniki, które przekładają się na jakość i zakres usługi - może być to np. doświadczenie software house’u w konkretnych wdrożeniach czy stopień skomplikowania integracji z zewnętrznymi systemami. Ponadto na indywidualną wycenę mogą wpływać także:

  • złożoność projektu - większe projekty, które wymagają wielu godzin developerskich pozwalają na wypracowanie bardziej korzystnej ceny,
  • zakres współpracy - na koszt wdrożenia może wpływać podejście do projektu np. czy współpraca uwzględnia analizę przedwdrożeniową,
  • stopień rozwoju biznesu - w zależności od tego czy sklep wdrażany jest “od 0”, platforma wymaga przeniesienia na inny silnik, jego nowszą wersję (np. z Magento 1 do Magento 2) oraz czy istnieje jedynie potrzeba ulepszenia dotychczasowej strony, koszt także może ulec zmianie,
  • indywidualne potrzeby - w każdym przypadku ostatecznym czynnikiem wpływającym na cenę będą zawsze indywidualne potrzeby biznesu, czyli dodatkowe integracji, design, dedykowane modułu.

Ważne jest, aby dokładnie omówić wszystkie aspekty projektu, określić priorytety i oczekiwania klienta oraz znaleźć rozwiązanie, które sprosta budżetowi i celom biznesowym. Dobry software house będzie w stanie dostosować swoją wycenę projektu Magento do konkretnych potrzeb i zasobów.

Jakie elementy składają się na cenę Magento?

W przypadku wyceny platform zbudowanych na Adobe Commerce należy kierować się podstawową zasadą - im bardziej rozbudowana i spersonalizowana będzie Twoja platforma, tym wyższe będą koszty związane z jej wdrożeniem. Postawienie sklepu na Magento można traktować jako inwestycję - dzięki rozbudowanemu katalogowi funkcjonalności i możliwościom dostosowania, Magento może pomóc w osiągnięciu długoterminowych celów biznesowych. Od czego może zależeć ostateczna wycena?

Grupa docelowa i typ sklepu

Czy oferta Twojego sklepu skierowana jest do klientów biznesowych (B2B) czy indywidualnych konsumentów (B2C)? Od odpowiedzi na to pytanie mogą w dużej mierze zależeć koszty wdrożenia Magento. W obydwóch przypadkach projekt platformy wymaga odmiennego podejścia, a co z tym związane - opracowania innych narzędzi i funkcjonalności. W przypadku platformy B2B będą to np. dodatkowe moduły takie jak: indywidualne cenniki dla kontrahentów czy możliwość płatności z wykorzystaniem limitów kupieckich. W przypadku sprzedaży B2C istotne będą m.in.: płynne procesy zakupowe, rozbudowane narzędzia do obsługi klientów oraz efektywne rozwiązania w zakresie tworzenia spersonalizowanego marketingu i promocji.

Wybrane rozwiązania i funkcjonalności

Wybór konkretnych rozwiązań i funkcjonalności jest kluczowym elementem wyceny projektu. Jak już wiesz - cena Magento jest bezpośrednio związana z liczbą i stopniem skomplikowania części składowych e-sklepu Przykładowo, jeśli zdecydujesz się na wdrożenie sklepu o międzynarodowym zasięgu, może być konieczne zainwestowanie w Magento Multistore. Chociaż samo rozwiązanie Multistore jest dostępne bez dodatkowych kosztów, dostosowanie sklepu do międzynarodowych standardów i wymagań generuje dodatkowe koszty.

Ponadto może okazać się także, że sklep będzie potrzebował zupełnie nowego, w pełni customowego modułu. Może to być np.: dedykowany system rabatów lub program lojalnościowy, unikatowy sposób przedstawiania oferty czy rozbudowana wyszukiwarka. Decydując się na takie rozwiązania musisz liczyć się z tym, że ich opracowanie będzie bardziej czasochłonne oraz będzie wymagało większych nakładów pracy zespołu developerów. Może jednak znacząco podnieść konkurencyjność Twojego sklepu i zaspokoić wymagania klientów.

Integracje z zewnętrznymi systemami

Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko prezentacja i sprzedaż produktów online. To kompleksowy proces, który obejmuje także: zarządzanie magazynami, logistyką (często nie tylko w obrębie kraju) czy księgowością. Magento umożliwiaintegrację z zewnętrznymi systemami, które automatyzują i usprawniają każdy z tych obszarów. Wdrożenie rozwiązań takich jak WMS, ERP czy CRM wiąże się z wyższymi kosztami, jednak pozwala stworzyć optymalne środowisko dla prowadzenia biznesu online. W jaki sposób? Integracja z zewnętrznymi systemami pozwala zoptymalizować procesy biznesowe, minimalizować błędy, a także skalować działalność w przyszłości.

Design

Równie ważnym (i wpływającym na koszty wdrożenia platformy) elementem obok kwestii technicznych i funkcjonalności jest design. Estetyka sklepu internetowego ma istotne znaczenie, zwłaszcza jeśli zależy Ci na opracowaniu wyjątkowych doświadczeń użytkownika. Stawiając sklep na Magento, możesz wybrać między wykorzystaniem gotowego szablonu lub stworzeniem customowego layoutu.

Jeśli zależy Ci na unikalności, customowy design może być kluczowy, choć będzie wiązał się z większymi kosztami. W ten sposób zyskasz pełną kontrolę nad każdym elementem strony - od jej układu po poszczególne interakcje użytkowników. Musisz się jednak liczyć z tym, że customowe layouty wymagają czasu i nakładu pracy ze strony UX designerów oraz devweloperów, co może znacząco zwiększyć koszty wdrożenia. Dla sklepów internetowych o ograniczonym budżecie gotowe szablony mogą stanowić rozsądne rozwiązanie, pozwalające na szybkie uruchomienie sklepu przy niższych kosztach (choć z pewnymi ograniczeniami w personalizacji).

Nie tylko kod - co jeszcze wpływa na koszt wdrożenia Magento?

Wdrożenie platformy eCommerce na Magento to znacznie więcej niż tylko napisanie kodu i uruchomienie sklepu internetowego. Na koszty projektu i jego ostateczny sukces wpływają także takie czynniki jak:

  • hosting - wybór odpowiedniego hostingu ma kluczowe znaczenie dla wydajności oraz stabilności sklepu na Magento. Koszty związane z hostingiem to nieodłączny element wydatków, szczególnie jeśli chcesz przygotować się na rosnący ruch na platformie.
  • bezpieczeństwo - wydatki związane z certyfikatami SSL, zabezpieczeniami firewall i regularnymi aktualizacjami oprogramowania to konieczność, którą należy uwzględnić w łącznym koszcie utrzymania.
  • testy - wdrożenie Magento wymaga stworzenia środowisk testowych, przeprowadzania testów funkcjonalnych i wydajnościowych oraz wprowadzania ewentualnych poprawek. Te etapy projektu wymagają czasu i zasobów, ale są niezbędne do zapewnienia jakości i sprawności działania sklepu. Ich koszt najczęściej jest już uwzględniony w cenie.
  • opieka SLA - decyzja o stałym monitorowaniu sklepu w celu wykrycia ewentualnych błędów w codziennym działaniu może zwiększyć koszty projektu, ale jest niezbędna do zapewnienia lepszej jakości usługi i zadowolenia klientów.

Ile zapłacisz za Magento?

Silnik Adobe Commerce to narzędzie, które pozwala na konsekwentne dostosowywanie e-sklepudo zmieniających się trendów rynkowych, zapewniając jednocześnie wyjątkowe doświadczenia zakupowe dla klientów. Elastyczność Magento pozwala dobrać poszczególne funkcjonalności do potrzeb swojego biznesu i rozbudowywać je w miarę rozwoju biznesu i rosnących wymagań klientów. Ostateczna decyzja dotycząca kosztów wdrożenia i inwestycji w te elementy musi być jednak starannie przemyślana, biorąc pod uwagę cele biznesowe i dostępny budżet. Przygotowanie i uwzględnienie tych aspektów jest kluczowe dla stworzenia wydajnego, stabilnego i bezpiecznego sklepu internetowego na platformie Magento. Zastanawiasz się, ile wyniesie Cię inwestycja w Magento? Chętnie pomożemy Ci dokonać bezpłatnej wyceny Twojego projektu.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość