16.02.2023
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Ekspansja zagraniczna – dlaczego Magento to najlepszy możliwy wybór?

Chciałbyś skalować swój internetowy biznes, nie ograniczając się jedynie do jednego rynku? Szukasz najlepszego sposobu na to, by założony przez Ciebie sklep internetowy przynosił więcej zysków? Po głowie coraz częściej chodzą Ci myśli o tym, by rozpocząć ekspansję zagraniczną? Jeśli tak, to na pewno wiesz, że decyzja o wejściu na zagraniczne rynki wymaga dokładnego przemyślenia oraz opracowania strategii, która pozwoli Ci osiągnąć sukces. Wiele kwestii koniecznie będziesz musiał rozważyć przed rozpoczęciem pierwszych działań – zaczynając od tego, w jakim kraju lub krajach Twoja oferta może wzbudzić zainteresowanie wśród lokalnych odbiorców, przez sposób przeprowadzenia badania rynku i grupy docelowej, aż po wybór platformy sprzedażowej, na jakiej postawisz swój zagraniczny sklep.

Analizując dostępne platformy sprzedażowe, które pomogą Ci skutecznie wejść na zagraniczne rynki, na pewno odkryjesz, że jednym z najbardziej polecanych rozwiązań jest Magento, zarówno w bezpłatnej wersji Open Source, jak i Adobe Commerce z płatną licencją. Jako software house z długoletnim doświadczeniem w stawianiu sklepów internetowych na Magento wyjaśniamy poniżej, w jaki sposób ta platforma sprzedażowa wspiera ekspansję zagraniczną i dlaczego może być najlepszym wyborem właśnie dla Twojego biznesu.

Magento 2 – funkcjonalność wspierająca ekspansję zagraniczną

Dlaczego planując ekspansję zagraniczną, powinieneś postawić na Magento? Odpowiedź na to pytanie kryje się w jednej z największych zalet tej popularnej platformy sprzedażowej – tzw. funkcjonalności multistore („multisklep”, „sieć sklepów”), która pozwala posiadać kilka sklepów funkcjonujących na osobnych domenach na Magento i zarządzać nimi z jednego panelu administracyjnego. Co istotne, liczba sklepów, domen czy witryn w ramach platformy może być nieograniczona – Magento świetnie sobie poradzi z obsługą każdego z nich. Podobnie sytuacja będzie wyglądać pod względem skalowalności. Korzystając z możliwości multistore, możesz zdecydować się zarówno od razu ruszyć z kilkoma osobnymi witrynami czy sklepami na wybrane kraje, jak i powolnie planować ekspansję zagraniczną, po kolei i spokojnym tempem odkrywając każdy nowy rynek.

Multistore Magento a ekspansja zagraniczna

Wielosklepowość Magento wykorzystywana jest przez sklepy internetowe w różnych sytuacjach biznesowych o znaczeniu strategicznym. Sprawdza się np. wtedy gdy właściciele czy osoby zarządzające eCommerce:

  • planują poszerzenie asortymentu, a z uwagi na jego różnorodność lub odmienną grupę docelową wolą postawić na nową domenę,
  • dążą do rozwoju swojego biznesu, wzmacniając działania ukierunkowane na pozycjonowanie ich oferty w wyszukiwarce (za pomocą nowych domen),
  • walczą o utrzymanie konkurencyjnej pozycji na rynku poprzez tworzenie nowych marek i domen,
  • starają się rozpocząć ekspansję zagraniczną - chcą sprzedawać do więcej niż jednego kraju i niezbędne im są sklepy internetowe ukierunkowane na osoby mieszkające w poszczególnych, wybranych przez nich krajach.

Wszystkimi powstałymi sklepami trzeba jednak w określony sposób zarządzać, dążąc do sprawnego działania każdej witryny oraz osiągania oczekiwanych rezultatów w zakresie sprzedaży. Funkcjonalność multistore pozwala stworzyć swego rodzaju kopię obecnego sklepu internetowego – nie ma więc konieczności stawiania od nowa dodatkowej witryny, nawet na zagranicę. Dlaczego? Ponieważ Magento charakteryzuje się zaawansowanymi możliwościami dostosowania powstałych sklepów internetowych do wymogów rynków regionalnych – pod względem produktów (np. możliwość indywidualnego dostosowania opisów), płatności (dostępna waluta), metod wysyłki czy chociażby uwarunkowań prawnych (zwłaszcza podatkowych).

W taki sposób możemy zadbać o to, by oferta naszego sklepu internetowego spotkała się z lepszym odbiorem ze strony potencjalnych klientów zagranicznych, skalowanie biznesu odbywało się zgodnie z prawem, a klienci otrzymali wszystkie niezbędne w sklepie internetowym funkcje – a to wszystko w najkrótszym możliwym czasie potrzebnym na wdrożenie i minimalnym wysiłkiem. Jednocześnie daje nam to możliwość, by sklep na zagranicę został uruchomiony w krótszym czasie i mniejszym kosztem niż w przypadku, w którym stawialibyśmy eCommerce zupełnie od nowa.

Multistore – więcej niż druga wersja językowa

Z uwagi na powyżej wymienione funkcjonalności (niektórzy opisują je jako multijęzyczność oraz multiwalutowość) Magento jest często polecane właścicielom eCommerce planującym ekspansję zagraniczną – zarówno w sytuacji stawiania sklepu internetowego od nowa, jak i chęci przeprowadzenia migracji na platformę, która odpowie na pojawiające się potrzeby z zakresu rozwoju na nowe rynku.

Należy jednak obowiązkowo pamiętać, że multistore to nie to samo co strona z kilkoma wersjami językowymi (czyli widokami sklepu). Oczywiście, możemy zadbać o to, by nasza strona internetowa była dostępna również w języku angielskim czy innym przez nas wybranym, ale wówczas jedyne, co ulega zmianie, to język – reszta zostaje w dokładnie tej samej formie. Taka strategia jest wykorzystywana zwykle przez sklepy internetowe działające na macierzystym dla siebie rynku, ale mające w swojej ofercie wysyłkę zagraniczną - opcja zmiany języka pozwala zapoznać się z informacjami o produkcie oraz złożyć zamówienie w prosty i szybki sposób.

Multistore z kolei pozwala na to, by poszczególne sklepy nawet znacznie się od siebie różniły (pod względem szaty graficznej, dostępnych modułów czy waluty, metod dostawy, regulaminów itd. – w ramach np. dostosowania do lokalnych rynków czy nowej grupy docelowej). Daje również możliwość, by każda witryna wykorzystywała zarówno język dostosowany do osób mieszkających na co dzień w danym kraju, jak i uniwersalny (np. angielski) dla zamieszkujących kraj tymczasowo i niewładający lokalnym językiem. Taka postawa pozwala zapewnić wszystkim klientom najlepsze możliwe doświadczenia zakupowe.

Warto wspomnieć, że w przypadku posiadania wielojęzykowego i wielowalutowego sklepu szczególnym wsparcie może okazać się dopasowany do potrzeb konkretnego e-biznesu PIM (ang. Product Information Management). Tego typu system pozwala opublikować aktualne i wyczerpujące informacje o produktach w każdym posiadanym kanale sprzedażowym, a dzięki opcji automatycznych tłumaczeń danych o produktach ułatwia uzupełnianie witryn skierowanych również do klientów z zagranicy.

Kilka sklepów na Magento – jeden panel administracyjny

Bardzo istotne jest to, że Magento 2 – zarówno w wersji Open Source, jak i Adobe Commerce - pozwoli Ci wszystkimi sklepami internetowymi zarządzać z jednego panelu administracyjnego, dzięki czemu nie musisz za każdym razem osobno logować się do sklepów skierowanych na poszczególne rynki. Mając wszystko w jednym miejscu, łatwiej Ci będzie zachować kontrolę nad tym, jak wygląda dana witryna, bez względu na to, na jaki rynek została skierowana (a także szybko reagować na zmiany rynkowe charakterystyczne dla danego kraju). Co więcej, z większą łatwością wprowadzisz niezbędne zmiany w ofercie sklepu - zwłaszcza, że bardzo często nowe dane się dublują, a dostosowywanie do nich oddzielnie każdej witryny byłoby zwyczajnie uciążliwe i pochłaniało nieproporcjonalnie dużo zasobów. Podobne korzyści zauważysz np. w przypadku aktualizacji czy dodania nowych modułów oraz rozszerzeń.

Istotne jest również to, że dane związane ze sprzedażą w każdym z dostępnych sklepów gromadzone są w tym samym miejscu, dzięki czemu z łatwością można je przeanalizować, porównać oraz przedstawić w ramach raportu (składanego np. przed zarządem firmy). Tym samym zasoby niezbędne do utrzymania wszystkich sklepów stworzonych z myślą o ekspansji zagranicznej zostają zmniejszone do minimalnego poziomu.

W sprzedaż zagraniczną z Magento?

Nie ulega wątpliwości, że ekspansja zagraniczna stanowi ważny krok w ramach rozwoju prowadzonego biznesu. Adobe Commerce ze swoimi licznymi funkcjonalnościami pozwoli Ci skutecznie wejść na zagraniczne rynki i prowadzić sprzedaż w sposób dostosowany do uwarunkowań lokalnych – zarówno w zakresie kwestii prawnych czy logistycznych (metody płatności i wysyłki), jak i dopasowania do grupy odbiorczej (która może się odznaczać innymi zachowaniami i zwyczajami zakupowymi niż klienci pochodzący z tego samego kraju co Ty). Połączenie tej platformy sprzedażowej (w tym odpowiednio dobranych modułów i integracji) z opartą o badanie rynku i analizę grupy docelowej strategią wejścia na rynki zagraniczne to bez wątpienia pierwszy krok w stronę osiągnięcia sukcesu.

Gdy wybierzesz Magento jako platformę do rozpoczęcia ekspansji zagranicznej, pojawi się przed Tobą kolejny dylemat dot. tego, czy zdecydować się na Magento Open Source, czy może postawić na możliwości oferowane przez Adobe Commerce. Obie te wersje platformy mają swoje plusy oraz minusy, a dokonanie wyboru między nimi powinno zostać dokonane zgodnie z Twoimi potrzebami oraz planami biznesowymi. Jeśli z kolei dalej masz wątpliwości, czy Magento to na pewno najlepszy wybór dla zagranicznych odpowiedników Twojego sklepu internetowego, skontaktuj się z nami! Przeprowadzimy odpowiednią analizę przedwdrożeniową, rozwiewając Twojego obawy i pomożemy Ci podjąć najlepszą decyzję z punktu widzenia Twojego biznesu.

Gotowy na rozpoczęcie działalności na skalę międzynarodową?

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość